23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mange butikker giver forkerte oplysninger på gavekort

Kunder kan forlange kontanter udbetalt på elektroniske gavekort. Mange butikker skriver det modsatte.

Hvis en kunde har modtaget et elektronisk gavekort enten i form af en mail eller på et plastikkort, så kan hun eller han altid vælge at få kontantbeløbet udbetalt, eventuelt mod et gebyr.

Det skriver Tænk.

Alligevel oplyser mange butikker det modsatte i deres betingelser, viser en ny gennemgang.

Det drejer sig blandt andet om Illum og Jensen Bøfhus, der skriver på deres hjemmesider, at gavekort ikke kan ombyttes til kontanter.

- Butikker kan ikke skrive sig ud af loven. Der gælder nogle bestemte regler på området, som er til for at beskytte forbrugerne. Og de kan ikke fjernes til skade for forbrugeren. Butikker har altså pligt til at udbetale kontanter, hvis de bliver anmodet om det, dog eventuelt mod et gebyr, forklarer Laurine Støve Larsen, der er fuldmægtig hos Forbrugerombudsmanden.

Både Illum og Jensens Bøfhus siger nu, at de vil ændre deres betingelser.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078